onsdag 17 februari 2010

blir lite tårögad

'lite kärlek innan jag går. kärlek till kvinnan i mitt liv, ida fucking moberg ståhl. kvinnan vars bajs och kiss jag säkert ätit, kvinnan jag delade mage med och kvinnan som gick i rosa när vi var små. kvinnan som står upp för sin storasystser, som ibland orkar vara starkade än jag. som för det mesta bankar vett i mig. som kommer stå upp för mig vad som än händer. kvinnan som tog mitt liv med storm, som hittade mig när jag tappat bort mig själv och som ruskade liv i mig när jag låg som en död fisk i sängen. kvinnan som städade mitt skafferi när jag var på jobb och kvinnan som höll om mig när jag grät mig till sömns i flera månader. kvinnan som höll min hand på min bästa väns begravning och kvinnan som framförallt alltid får mig att skratta. som alltid får mig på bra humör och som kan driva mig till vansinne.

jag vet att jag glömmer det ibland. men finaste ida.
jag älskar dig, älskar dig, älskar dig lillsissly.'

Inga kommentarer: