tisdag 11 augusti 2009

på min födelsedag fick jag världens godaste kaka. det var choklad, massvis och färska bär. jag åt. men ändån blev halva över. och jag blev sjukligt nöjd eftersom det betydde att jag kunde mummsa i mig denna goda gåva i några dagar till. men när jag kom hem dagen efter så var tårtan borta. jag hittade inte den. sedan dess har jag letat överallt. i kylen, frysen och i skafferiet [mamma är inne i en förvirrad fas] men den fanns inte där. idag jag fick jag lite lätt pannik och ville ha kakjävlen. så jag ringde mamma. hon har tydligen ätit upp den. tillsammans med en dude. jag blev mindra lycklig. altså. mamma har tagit min födelsedagskaka och gett till någon annan? [hon bestämmde maten också!!] så jag har bestämt mig. på mammas födelsedag är alla välkommna hem till henne för att äta upp hennes kaka. eller, näe. ni kommer hit dagen efter? så har vi kak-kalas i min säng? jag ska välja mat också..


som hämnd har jag ätit upp mammas godis. 3små jordgubbssnöre. känns jävligt hopplöst. men funderar på att äta upp all hennes glass också. och kassta chokladen. för i vårt hus har vi bara äcklig choklad som man äter när man är desperat. ja, mitt humör suger.

puss

1 kommentar:

BAJS sa...

vi bakar en ny kaka! mumma!