lördag 29 november 2008

idag är det lördag.
senast jag bloggade var jag nervös, rädd och förtvivlad över ett hejdå, torsdag.

i torsdags var det överaskningsöverasknings fest för my jboy. det började med förfest hos jboy själv, med hans syster, paula och dudesen till john. det var trevligt. kvällen var helt underbar, jag hade sjukt kul och fällde inte alls så många tårar som jag trodde. de andra träffade på john vid swedbank medans jag var och kissade på randomeplace. kvällen började på bakom, mellanlandnig på zoobar och slutdestination grillpunkten. jag tog sista bussen hem. och hela kroppen var fylld av blandade kännslor. en liten tår trängde fram, jag hatar att säga hejdå. fast det blev mer vi ses snart gulle och en puss. i fredagsmorse ville jag INTE leva. jag mådde helt enkelt som jag förtjänade av alla coronas. men jag tog tag i mig själv och jobbade hela dagen. lunchade med lina, orvar, linda och märta på ett baguett place nedanför linas nya lägenhet. och igårkväll var jag återigen på en avskeds fest, trött, tappad och inte pepp. avslutades på knutpunkten med benen runt pp. sedan åkte jag hem och sov, gott.. och imorse var det upp med tuppen, för guess where im? i storstaden såklart, jag ska vara här till torsdag och var tvungen att packa, dusha, käka and you name it innan jag drog. nu sitter jag här i 'mitt' rum i lägenheten. dricker te och lyssnar på musik. familjen är på tårta. mysigt. fast jag hade velat vara hemma och kramas hela veckan. men, sthlm är min stad.

Inga kommentarer: